Versenyautónkról
Bemutatja az autó tervező konstruktőre




A tavalyi szezont már az új autónkkal kezdtük, melyet tervező konstruktőre, Simon János mutat be.

"A kilencvenes évek elejétől a Maruzsi Team-nél dolgoztam, mint szerelő. Szerencsémre részt vettem a csapat Európa-bajnoki sorozatában. Akkoriban az angol nemzetiségű Barry Squibb egy Ford Escort RS Turbóval vette fel a versenyt a mezőnnyel. Már akkor megszületett bennem a gondolat egy hasonló autó építéséről."

"A karosszériát '98-ban szereztük be, ami akkor teljesen üres és széria volt. A munkálatok gőzerővel megkezdőtek: elkészítettük a bukócsöveket, átalakítottuk a felfüggesztési pontokat és változó geometriájú futómű került az autó alá. A lengőkarokat speciális csapágyak kötik össze a karosszériával. Megnövelt féktárcsák és angol fejlesztésű sport féknyergek gondoskodnak az autó fékezéséről."

"A teljesen átdolgozott, hosszában elhelyezett motor új turbót és elektronikát kapott, mellyel alacsony fordulaton jelentősen nőtt a nyomaték. A hűtési rendszert is alaposan átdolgoztuk. A vízhűtőt az autó hátuljában helyeztük el, elöl pedig nagyobb turbóhűtőt szereltünk be."

"Az erő duplatárcsás kuplungon keresztül jut el az ötsebességes váltóig. Onnan a saját fejlesztésű elektronikus központi differenciálmű az autó helyzetének és az útviszonyoknak megfelelően osztja el az erőt. A karosszéria a 2000. évi szabálymódosítások után nyerte el a végső formáját. A szélesség, a légterelők mérete és formája is a szabályoknak megfelelő lett."

Végén, de nem utolsósorban köszönetet kell mondanom Simon Péternek és Muk Ferencnek. Ők voltak azok, akik mindvégig kitartottak mellettem az autó épitésében, amit Maruzsi Laci és az autósport szeretetéből tettünk.

Simon János
tervező konstruktőr




© 2003-2005 - Maruzsi Team - a lap tetejére